Konferencja Międzynarodowa
„Zdrowie psychiczne wyzwaniem naszych czasów. Rola SCWEW we wspieraniu dzieci/uczniów z problemami psychicznymi.”
W dniach 30-31 stycznia 2023 r. w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie odbyła się Konferencja Międzynarodowa „Zdrowie psychiczne wyzwaniem naszych czasów. Rola SCWEW we wspieraniu dzieci/uczniów z problemami psychicznymi”. Udział w niej wzięli :
- Teresa Szopińska-Grodzka – radca ministra w Departamencie Wychowania i Edukacji Włączającej w Ministerstwie Edukacji i Nauki (MEiN),
- Dorota Bojemska – przewodnicząca Rady Rodziny przy Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej,
- Mikołaj Paweł Pawlak – Rzecznik Praw Dziecka, przedstawiciele środowiska akademickiego,
- dr hab. prof. Beata Jachimczak (UWM), kierownik zespołów projektowych SCWEW 1 i SCWEW 2
- Kadry SCWEW oraz podmioty współpracujące w środowisku: przedszkola, szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki doskonalenia nauczycieli
SCWEW w Kaliszu reprezentowali :
- Przedstawiciel Organu Prowadzącego – Wiceprezydent Miasta Kalisza – Grzegorz Kulawinek
- Zespół SCWEW w Kaliszu :
- Lider – Sylwia Baranowska
- Ekspert ds. informacji i ewaluacji – Joanna Różycka
- Ekspert ds. edukacji włączającej – Marlena Grajek
- Ekspert ds. technologii wspomagających – Magdalena Majchrzak
- Nauczyciel/specjalista – Agata Magdzicka – Banach
Podczas obrad plenarnych i warsztatowych poruszone zostały zagadnienia:
- identyfikowania potrzeb dzieci/uczniów w sytuacji kryzysu oraz zwrócenie uwagi na pogarszającą się kondycję psychiczną;
- rozpoznawanie zaburzeń psychicznych dzieci/uczniów, możliwości i form interwencji kryzysowej na poziomie przedszkola/szkoły oraz zapoznanie z działaniami profilaktycznymi w przedszkolu/szkole, mającymi na celu zapobieganie zaburzeniom psychicznym wśród dzieci/uczniów;
- upowszechnianie wiedzy i doświadczeń realizowanych przez SCWEW w trakcie pilotażu, popularyzowanie tematyki dobrostanu psychicznego oraz równego i powszechnego dostępu do pomocy psychologicznej i psychiatrycznej.
Przedsięwzięcie realizowane w ramach projektu pozakonkursowego „Opracowanie modelu funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Priorytetu II, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty PO WER.